Thursday, March 20, 2008

(m vechi 1)

ma uitam printr-un caiet de-al meu si am dat de niste chestii vechivechivechi, cu care nu stiam ce sa fac pt ca era ca si cum s-ar fi separat din proiectele mele de pe atunci. unele erau taiate, dar acum imi plac:) majoritatea la modul la care iti place sa citesti jurnalul altcuiva:) mi-am zis sa le postez aici, pe rand.



ne mutam de pe un pervaz pe altul, de fiecare data cand ne vedem vorbim altfel, in fiecare loc in care stam vorbim altfel, ca si cum corpurile noastre ar lua o alta forma. 'tu pastrezi ceva din tine?' 'tu ce ai pastra din tine?' 'pt cat timp?' este numai frica, frica imi zgarie uneori pielea pe dinauntru si vbesc de parca as pune punct dupa fiecare cuvant si umerii mei sunt incordati.




cum ai lua un dar mic de la cineva, l-ai pune in geanta si ai sti intotdeauna cine ti l-a dat si cand. se aud pasi pe scarile de la faculta. scarile sunt fatuite cu marmura si niste bucati s-au spart si au cazut toti anii astia cat umbla lumea pe ele. cand fac ceva, nu ma pot uita dintr-o parte. sa-ti povestesc despre ce as face eu. sa le iau la rand. pe toate.

9 comments:

Anonymous said...

chestia despre cum gasesti un text mai vechi care te seduce enorm si te face sa fii toata ziua in acea stare in care l-ai scris.

"in fiecare loc in care stam vorbim altfel, ca si cum corpurile noastre ar lua o alta forma" - un lucru care-mi place enorm. ar putea sa fie ceva legat de sine-urile multiple, in fiecare moment suntem total noi, desi tot noi suntem.
imi place deasemenea anumite senzatii care capata caracter corporal: "frica imi zgarie uneori pielea pe dinauntru"

in fine, mi-a placut mult:)

Anonymous said...

salut)
primul text e foare simpatic. Am, totusi, doua observatii. Cred ca primul vers nu-si are rostul pentru ca nu adauga nimic textului. Vorbesti despre schimbari de loc in al treilea vers si cred ca primul e dispensabil. Apoi, "frica imi zgirie uneori pielea pe dinauntru" mi se pare neinspirata pentru ca sugereaza durere, iar frica nu este dureroasa in sine. as spune, mai degraba, ca frica te incorseteaza cumva (nu sugerez sa pui cuvintul asta in text; zic doar ca ar fi frumos sa scrii ceva care sa redea starea asta, mai ales ca s-ar potrivi bine cu urmatorul vers). Iar versul "vorbesc de parca as pune punct dupa fiecare cuvint" imi place tare mult.

A doua bucata nu e coerenta si nici n-o pot citi ca pe un text. frazele in parte sunt interesante si merita sa le dai un context.

apropos de texte mai vechi. Ai publicat acu vreo 7-8 ani un text in "clipa siderala". nu-mi amintesc cum era exact, dar avea o imagine cu un poet care scrie in mijlocul unui stadion plin. Mi-a placut tare mult. Daca mai ai pe undeva poezia asta, ai putea s-o postezi aici?

khora said...

ion:

multumesc:) dar la 'a seduce' nu se potriveste determinativul 'enorm' - si nu cred ca poti fi de 2 ori in aceeasi stare:) asta o stiu de la heraclit:p si da, e vba si de eurile multiple


maria:

mie 'zgarie' imi crea conotatia de incomoditate - cand ceva 'te zgarie la ureche' nu te doare, dar pur si simplu te incomodeaza. o sa vad cum reformulez, oricum

tb sa vbm odata si despre fragmentare:) ea poate fi ok in anumite contexte, nu neaparat in al doilea text, dar mie imi place f tare sa citesc ceva fragmentat, din cateva bucati juxtapuse - si poemul in proza pare a fi conceput special pt asta. in tot cazul, o sa vad ce tai.

si textele alea vechi, din CS, sunt din cu totul alta viata:) la care am renuntat:) si e ceva la care nu vreau sa ma m intorc:) si nu vreau nici sa vb despre asta

am vazut ca ai inceput sa comentezi si pe humanzone - ma bucur:) imi plac comentariile tale:)

Anonymous said...

ok, daca stiam ca asa stau lucrurile cu viata anterioara pai nu mentionam. scuzele de rigoare. fragmentarea...da, are uneori efecte interesante un text fragmentat, dar cind se manifesta, nu stiu cum sa vorbesc despre ele constructiv. La fel cum nu stiu nici sa explic de ce un text fragmentat nu mi se pare interesant. In fine, efectul in cauza tine prea mult de intimplare, de asocieri pe care textul se intimpla sa mi le creeze. uite, asta de-aici nu-mi creeaza nici un fel de asocieri, si у cazul sa ma opresc aici pentru ca nu mai e nimic de spus, pur subiectivism.

da, trec mai des pe humanzone acum. mai las cite un comentariu daca imi vine in cap vreo sugestie, ceva )

Anonymous said...

multumesc pt. corectare:)
heraclit imi place mult, am experimentat cu el ceva timp in urma; dar acum experimentez cu eterna reintoarcere a lui nietzche, deci...
as vrea sa vorbim despre eu-rile multiple deoarece este ceva la care tin enorm
(apropo, am observat abia acum titlul blogului tau, si as vrea sa vorbim despre no-go-zone despre care si hakim bey scria)

Anonymous said...

sor'me spune:
bai, ai imbatrinit. scotocesti prin cutia cu vechivechi, uh :)
apropo de pe vremea "bjork" am cunoscut un regizor f. fain care a montat o piesa "bjork, of course" - radu afrim. ca nota informativa poti sa cauti cite ceva pe net.
si azi am citit o carte mistoaca in care un tip omora aflat sub impactul muzicii radiohead.

asta ca sa nu-ti las pe mess, am preferat aici la locul cu texte vechi.
...

khora said...

maria:

e in regula:) poate sunt eu prea aiurea cand vine vba de perioada aia. in tot cazul, eu imi fragmentez f tare viata si aproape de fiecare data ma enerveaza tot ce faceam in perioadele de m devreme:) si mi se schimba destul de tare gusturile si atitudinile - desi, sigur, raman si unele lucruri stabile


ion:

sigur ca avem f multe lucruri despre care sa vbm, in primul rand despre cum se pun 'in practica' / cum se experimenteaza cu filosofii:) si cu ideile lor:) sa-mi scrii cand vii in ch sau sa ma suni, daca vrei, si iesim la un dialog si o cafea pe undeva.


sor'me (ioana, cred, m-as bucura sa fii tu, n-am vb demult si mi s-a facut dor):

sigur ca imbatranesc:) imi scriu licenta acum, acusi o sa ma vezi filolog din ala de cabinet:) asta daca nu ma specializez pe consiliere filosofica:)

ceea ce zici de cartea aia e straniu, radiohead mi se par f pasnici la nivel de relatie, toata violenta din txtl lui yorke e m mult interioara / intrapunitiva. si o sa caut si radu afrim:)

si o sa m caut si alte cateva chestii prin 'cutia cu vechivechi' - si o sa le postez aici:)

Anonymous said...

hm...ok, bine de stiut despre fragmentarea asta. Ai tu un text in care descrii cum iesi in oras imbracat in hainele din liceu.

Dream Catcher said...

salut KORA &ion &mary& toti
Despre ceva vechi
-
O cutie veche şi cafenie de carton,
căsită dimineaţa în faţa usii, fără timbru, fară stampilă, doar cu o frază scrisă pe ia -;"sper sa te ajute", şi în e nşte texte, incare este toată viaţa ta , totul, adică- cei dragi , cei cu care ai stat de poveşti, brăţăreile, joint-ul, cafeaua , cartile lui bey, cartierul tau gălăgios, soarele care cînd apune , nu-ţi picteaza camera,un CD cu portishead,flori uscate , un ursuleţ...etc.
şi atuncea stai nemiscat lovit in cap, de migrenă, cu jumatate de corp amuţit ,juma dede gura ,juma de inimă ,juma de ochi...
E O STARE!!, nu?

o sa revin


shiranu00@yahoo.com